I aften havde vi på Juniormødet besøg af Trop og Senior, og sammen med dem tog vi certifikat i hjerte-lunge-redning med Bent, som er frivillig i Hjerteforeningen.
Bagefter gik vi ned og brændte noget af alt det gran af, som der var nogen der havde efterladt på vores bålplads.
Fællesmøde 16.04.2018
Her til aften har enhederne holdt fællesmøde, hvor vi alle tog på foto-løb.
Børnene fik et foto som viste en del af et sted, som de skulle finde hen til, tage et billede selv af stedet og sende det til Trop-lederne (der stod for mødet), og så gå videre til det nye billede, som blev sendt.
Der blev gået op i det med liv og sjæl; bævere og ulve sammen, og juniore og senior sammen.
En rigtig sjov aften, som mange nok kan mærke i benene i morgen ![]()








Juleafslutning 04.12.2017
I aften holdte vi traditionen tro juleafslutning for hele gruppen, med gløgg og æbleskiver, og et par gode, gamle julesange.
Rigtig glædelig jul til alle, vi ses i det nye år <3
(husk lyd)
Trop / Seniormøde 30-10-2017
Her til aften har Trop, senior, klan og lederne konstrueret hver deres opfattelse af Eiffeltårnet! ![]()

Lokalplanforslag 47, Slagslunde
Egedal Kommune har sendt et lokalplanforslag i høring, vedrørerende området omkring vores spejderhytte i Slagslunde.
For at samle informationerne omkring forslaget, og holde alle opdateret, har vi lavet en side og samlet vores informationer her.
Du finder siden her: https://egedal-spejder.dk/lokalplan
Spejdernes Lejr i Sønderborg 2017
Egedal Gruppe tog i uge 30 på Spejdernes Lejr i Sønderborg sammen med resten af Danmarks spejdergrupper.
Det blev til en uges lejr sammen med 37.000 spejdere, store som små, og Lejrens vision og tema var “Vi sætter spor”. Gennem spejderarbejdet på Spejdernes Lejr 2017 satte vi spor i os selv, hinanden og i omverdenen.
Her er lidt stemningsbilleder fra vores sommerlejr:
Vi ser på Irsk Folkedans
Mmm mudder…
Telt-hygge 😀
Lejrens vartegn: en kæmpe støvle
Fælles velkomst-lejrbål
Blåt og grønt fællesskab på tidsrejsen
Der laves drager i Japan 
Og vores Trop/Senior-ledere, Lasse og Kristine, valgte på ægte super-spejder manér, at blive gift på Spejdernes Lejr.

Og mere mudder…
…men også smukke solnedgange <3
Aldrig for gammel til spejder. Eller is 😉
Vi takker for en fed lejr.
Guldkorn fra en Seniorspejder
Nu er søvnen ved at være indhentet, og hverdagen banker på døren igen.
Jeg har været så heldig i løbet af påskeferien at kunne tage afsted på diamant nr. 155. Diamant er, ligesom Roland-kurserne og ULK, et spejderkursus, hvor man træffer folk fra nær og fjern. “Diamanter skabes under pres” lyder mottoet, og kurset lever særdeles op til dette. Aktiviteterne var alt fra meget lange hejk til krydsning af vandpassager og klatring i Spejder Sport. Sove i et forladt fort til overnatning på en tømmerflåde. Ikke at forglemme er selvfølgelig lejrbål. Alt dette selvfølgelig med meget lidt søvn og mad. Og under pres skabes diamanterne, og presset mærkedes tydeligt. Til slut af kurset stod 41 yderst glade og trætte spejdere, der havde gennemført (uden større men).
Personligt har jeg lært meget om mig selv, om mine grænser og om hvor meget disse kan rykkes. (Især efter en skade jeg desværre pådrog mig) Og jeg er langt fra den eneste, der har taget den læring med sig hjem i rygsækken.
Lige for at afslutte min tekst med den mest brugte sætning i løbet af diamantkurset:
How fast can you change?

Trop / Senior møde 08-06-2016
Troppen og seniorene skulle høre om hvordan det gode fordrag bliver afholdt, til hjælp med deres mundtlige eksamener. Dog kan det blive lidt kedeligt i 2 timer, derfor skulle der også leges NINJA.


Trop / Seniormøde 25-05-2016
Troppen og seniorene drømmer om Spejdernes Lejr 2017 og hvordan vores indgangspotal skal se ud. Derfor skulle de minipionere blomsterpinde og sejlgarn.

Trop / Senior Møde 20-04-2016
Troppen og seniorene har efter flere ugers tema om knob og stik, har de lavet en knob-tavle med de knob som de har øvet.




