Gruppeweekend 04-05.03.22

Der er Kuk i Kalenderen!!!

Efterårets Gruppeweekend måtte flyttes til marts pga. Corona, men det hjalp absolut ikke på kalender-problemet. Alt var omvendt og forkludret, og morgenmad, frokost og aftensmad lå på helt forkerte tidspunkter af døgnet.

Vi startede med at lave “aftensmad” til frokost (desserten først selvfølgelig – bananer med chokolade over bål), og den bestod af lækre flæskestegssandwiches med hjemmesyltet agurkesalat 😋

Derefter var der “natløb”, hvor Omvendtmanden havde kastet en besværgelse over Troppen, som var blevet forvandlet til mærkelige figurer som Prins Henning, Generalen, Byggemand Bob og Valkyrien. Det var så Bævernes og Juniorernes opgave at finde Omvendtmanden, som var stukket af, og få ham til at hæve besværgelsen, så vi kunne få vores Tropfolk tilbage igen. Det lykkedes heldigvis 😊

Efter en velfortjent pause var det tid til at lave mad igen, og vi skulle selvfølgelig have “brunch” kl. 18.30 😆. Bæverne lavede pandekager nok til en hel hær, og Juniorerne bød ind med bacon, pølser og æg 😋

Med morgenmaden således fortæret, sagde vi farvel og tak for en dejlig dag til Bæverne, mens Juniorerne satte sig ned til bålet. Meeen til sådan en morgen med brunch hører der selvfølgelig også morgengymnastik, og det stod Troppen for med en hel ustyrlig energi. Hvis I vil se hvordan det gik for sig, kan I gå ind på vores instagram-profil, hvor der ligger en video: @egedalspejder

Så en times hygge om bålet for Trop og Junior, og så i seng. Der var nogle, der var trætte 😅

Og de fik da også lov til at sove, Juniorerne i telt og Troppen i shelter, i hele to timer, indtil de stakkels spejdere blev vækket med tågehorn af to meget irriterende ledere, der insisterede på, at der var natløb 😈😈📢

To timer senere lå de i poserne igen, og denne gang blev de liggende lige til den lyse morgen, hvor de kunne stå op til en lækker “frokost” bestående af rester 🤩. Derefter oprydning og rengøring og så kunne vi, efter en noget forvirrende weekend, tage hjem og nyde, at det i morgen er helt almindelig mandag 😁

Tak for en dejlig weekend ✌️

Video: Omvendtmandens besværgelse ophæves, og Troppen forvandles tilbage til sig selv. Til deres store overraskelse 😆😂

Video: Troppen henter Juniorerne til “morgenfut” med Yoooooga! 🤸‍♂️🧘‍♂️🤸‍♀️🧘‍♀️

Juleweekend 24-25.11.2018

Så blev årets juleweekend skudt i gang, og det var fuld fart på fra starten af. Der blev lavet beton-nisser før frokost, og efter var der løb.
En masse sjove poster bød på alle mulige aktiviteter, og derefter ind og lave julekugler. Juletræet var et samlesæt fra sidste år, som endte med at komme til at se rigtig fint ud, med førnævnte kugler på.
Aftensmaden bød på det traditionsrige flæskesteg og rødkål, og da vi senere gik en tur, fandt vi Julemanden i skoven, da hans rensdyr var blevet væk. Han var rar, og gav gaver inden han gik.
Så var det i seng for Bævere og Ulve, mens Juniorer og Trop startede et bål op, og hyggede med popkorn inden sengetid.
Shelteren skal indvies i nat.

Juleweekenden blev afsluttet søndag, med lækker brunch på bålet, sammen med forældrene.
Vi siger tak for denne gang. 🎅🤶

Gruppeweekend 7-8.04.2018

Det er blevet tid til forårets gruppeweekend, og lejrens tema er mærket “Fri til at være os selv”.

Vi startede med at lave en væg, hvor børnene skrev og tegnede hvad de synes er godt ved at være spejder, og hvad de kunne ønske sig mere. Derefter lavede vi små samarbejdslege, og så var der fri leg, mens vi ventede på frokosten.

Om eftermiddagen arbejdede vi med vores egne og hinandens gode egenskaber og evner. Vi legede og mimede og var kreative, og havde fokus på os selv og gruppen.

Vi holdte aftenlejrbål og krøb til køjs, og nød en dejlig morgenmad, med tilhørende fødselsdagssang for en af Bæverne, søndag morgen

Søndag formiddag lavede vi lækkerier til picnic, til når forældrene kom.
“Det bliver bare så fedt!” (citat fra en af Ulvene)

Og så var det farvel og tak for denne gang, med dejlig mad og skønt vejr.
Og vi siger tusind tak for hjælpen med indkøb, mad lørdag og rengøring søndag til Peter, Dorthe, René, Charlotte, Ida, Anne, Lea og Laura